Poznań: widowisko „Crucem Tuam: Pre Misterium” pamięci twórcy poznańskiego Misterium Męki Pańskiej
Najważniejsze sceny Misterium Męki Pańskiej, utwory dedykowane pamięci Artura Piotrowskiego oraz kompozycja „Crucem Tuam Adoramus” autorstwa Beaty Sibrecht złożą się na przedstawienie teatralno-muzyczne „Crucem Tuam: Pre Misterium”, poświęcone twórcy i reżyserowi poznańskiego Misterium Męki Pańskiej, w pierwszą rocznicę jego śmierci. Dwuczęściowe widowisko zostanie zaprezentowane 19 listopada.
Spektakl rozpocznie się w plenerze, na poznańskiej Cytadeli pod Dzwonem Pokoju, a następnie zostanie przeniesiony do kościoła oo. Salezjanów na Winogradach, położonego w bliskim sąsiedztwie Cytadeli.
Widowisko w reżyserii Łukasza Sibrechta, który prywatnie jest siostrzeńcem Artura Piotrowskiego i jego chrześniakiem, opiera się na wybranych, najważniejszych scenach Misterium Męki Pańskiej. „Ponownie będziemy mogli przeżyć jakby zatrzymane w czasie poruszające sceny z poznańskiej inscenizacji pasyjnej. Poznański Chór Polihymnia pod dyrekcją Tomasza Dzięcioła i Poznański Chór Katedralny pod dyrekcją ks. Szymona Bajona wykonają w ramach spektaklu utwory dedykowane pamięci twórcy Misterium” – informują organizatorzy przedstawienia.
Uczestnicy spektaklu usłyszą też kompozycję „Crucem Tuam Adoramus”, napisaną w dla Artura przez jego siostrę – Beatę Sibrecht.
Wstęp na spektakl „Crucem Tuam: Pre Misterium” jest bezpłatny.
Organizatorem wydarzenia jest Fundacja „Pro Posnania”.
Artur Piotrowski był scenarzystą i reżyserem, a także producentem filmowym i twórcą wydarzeń społeczno-kulturalnych, a przede wszystkim znanego w całej Polsce monumentalnego widowiska, uznawanego za największe widowisko pasyjne w Europie – Misterium Męki Pańskiej na poznańskiej Cytadeli. Zmarł 12 listopada 2021 r. w Poznaniu Miał 46 lat.
Filharmonia Częstochowska im. Bronisława Hubermana zaprasza na niezwykłe misterium pasyjne, będące połączeniem muzyki, słowa, obrazu i światła: „Siedem ostatnich słów Chrystusa na Krzyżu”, które odbędzie się 8 kwietnia o godz. 19.
W programie: Jan Sebastian Bach, „Die Kunst der Fuge” BWV 1080 (fragmenty) – instrumentacja Andrzej Kosendiak oraz James MacMillan – „Siedem ostatnich słów Chrystusa na Krzyżu” – kantata na chór i smyczki.
Do Warszawy przychodzę jako duszpasterz. Nie jestem politykiem, biznesmenem, cudotwórcą i geniuszem. Jeśli takie pokładacie we mnie nadzieje, rozczarujecie się. Chcę być przede wszystkim duszpasterzem: umacniać w wierze wierzących, ale też przyjąć tych, którzy z Kościołem nie wiążą już żadnych nadziei, czują się skrzywdzeni i wykluczeni - powiedział w sobotę podczas swojego ingresu do archikatedry św. Jana Chrzciciela nowy metropolita warszawski abp Adrian Galbas.
Abp Galbas najpierw przypomniał o trwającym Adwencie, który jest duchowym przygotowaniem na zbliżające się święta Bożego Narodzenia. Podkreślił, że jesteśmy wezwani, by ciągle czuwać a "Kościół nie ma nic innego do roboty, jak czuwać i wyglądać przyjścia Pana".
Przed odlotem z Ajaccio do Rzymu Ojciec Święty spotkał się z prezydentem Francji, Emmanulem Macronem. Do małej sali lotniska imienia Napoleona, w której ustawiono krzesło z herbem papieskim i flagami Watykanu, Francji i Europy, papież i prezydent weszli razem tym samym wejściem krótko przed 18:00, w towarzystwie swoich delegacji. Ich rozmowa trwała około 50 minut.
Podczas spotkania Ojciec Święty i prezydent Macron omówili niszczycielski cyklon na francuskiej wyspie Majotta, wojnę na Ukrainie, potrzebę natychmiastowego zawieszenia broni w Strefie Gazy i wyrazili nadzieję na sprawiedliwą transformację polityczną w Syrii, zgodnie z oświadczeniem Pałacu Elizejskiego.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.