Reklama

Karin Struck: „Widzę moje dziecko we śnie”

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Reklama

Terroryzm polityczny w Niemczech zaczął się masowo rozrastać, kiedy prawo nienarodzonego dziecka do życia przestało być respektowane i kiedy w umysłach ludzkich na dobre zakorzenił się pogląd podobny do faszystowskiego, że aborcja to tak naprawdę nic nieznacząca operacja usunięcia „zespołu komórek”, tworu podobnego do maliny, podobna operacji na migdałki.
Nie byłam świadoma logiki tego moralnego wirusa. Nie zdawałam sobie sprawy z tego, że źródłem każdego morderstwa jest zerwanie z tabu zabijania. Że morderstwo bierze swój początek w zrozumieniu i usprawiedliwieniu tych, którzy zabijają.
Mówi się o przekroczeniu pewnych barier i tak jest również w tym przypadku.
Prywatne losy kobiet, które usunęły ciążę, związane są właśnie z przerwaniem owych barier, nawet jeśli myślą, że ich to nie dotyczy.
Usunięcie mojego dziecka mogłoby się wydawać bardzo osobistym przekroczeniem barier, ale nie byłam jedyną, która wtedy wpadła w sidła moralnego wirusa. Wraz z setkami tysięcy innych kobiet byłam tylko cząstką wielkiej maszynerii, ofiarą mniej lub bardziej świadomej liberalizacji ustawy antyaborcyjnej. W mediach królowały wówczas eufemizmy określające aborcję mianem „przerwania ciąży”. Ale w tym biznesie nigdy nie brakowało i nie będzie brakować eufemistycznych określeń, mających na celu wprowadzenie ludzi w błąd. Próbowano sprzedać kobietom aborcję pod przykrywką wolności i samostanowienia - będącymi najważniejszymi fundamentami emancypacji kobiet.
Byłyśmy wydane na pożarcie podwójnej moralności, z której, zauroczone wizją wolności, nie zdawałyśmy sobie w ogóle - a jeśli już, to rzadko - sprawy. I tak bezwiednie wpadłyśmy w szpony wilków w owczej skórze, którzy z jednej strony próbowali przekonać nas, że każda aborcja to o jedną za dużo, i ubolewali nad wciąż rosnącą liczbą zabiegów, z drugiej strony wmawiali nam, że liberalizacja ustawy antyaborcyjnej jest jedynym rozwiązaniem. (Chodzi tutaj o wprowadzenie obowiązkowych konsultacji dla chcących usunąć ciążę kobiet w poradni dla ciężarnych, które miałyby za zadanie informować kobietę o innych możliwościach rozwiązania tego problemu. Jednak po takiej konsultacji każda kobieta miałaby możliwość legalnego przerwania ciąży do 12. tygodnia w każdej niemieckiej klinice - przyp. tłum.).
Wyrazem mojej podwójnej moralności, której wtedy nie byłam świadoma, był fakt, że z jednej strony kochałam wszystkie dzieci, nieważne, czy swoje, czy obce, i byłam w stanie zrobić dla nich wszystko, z drugiej zaś - milczałam, kiedy kobiety na ulicach wmawiały nam, że aborcja jest symbolem wolności, i nie zareagowałam odpowiednio wcześnie, aby powstrzymać te oszustki, które twierdziły, że występują w imieniu wszystkich kobiet - całego rodzaju żeńskiego.
W mediach wciąż podnoszą się głosy, że ustawa antyaborcyjna nie pomoże zmniejszyć liczby aborcji. Kryminalizuje ona tylko kobiety, ale w żaden sposób nie chroni ani matki, ani dziecka. Ale - jak doskonale widać na przykładzie zmiany światopoglądu całego społeczeństwa w kwestii aborcji - ustawodawstwo ma wielką moc!
Ja jestem najlepszym dowodem na to, że cel zliberalizowanego ustawodawstwa został osiągnięty. Będąc młodą kobietą, w wieku 28 lat poddałam się wpływowi poluźnionej ustawy. W 1975 r. SPD i FDP proklamowały dopuszczalność przerywania ciąży do określonego miesiąca z obowiązkową konsultacją w poradni. Trybunał konstytucyjny wprawdzie nie zgodził się na przyjęcie ustawy w takiej formie, ale wprowadził do niej pewne poprawki na rzecz liberalizacji ustawy antyaborcyjnej. Ustawy mają wpływ na ludzi, na ich postępowanie, powstrzymują albo zachęcają do popełnienia pewnych czynów. I fakt, że ustawy nie są w stanie powstrzymać ludzi od wszystkich wykroczeń, nie oznacza jeszcze, że odpowiednie ustawodawstwo nie ma prawa bytu.
Ci, którzy bagatelizują kwestię aborcji, nie czuli i nadal nie czują się odpowiedzialni za jej przyszłe skutki.
Niewielu ludzi ma tyle odwagi cywilnej, aby zadedykować kobietom, które usunęły ciążę, maksymę poetki austriackiej Ingeborg Bachmann: „Człowiek boi się prawdy”. Ludzie boją się powiedzieć kobietom prostą prawdę, że ich zabite dziecko jest dzieckiem. Zamiast tego udają, że nic wielkiego się nie stało, i udzielają im w ten sposób rozgrzeszenia. Z pewnością większość kobiet jest ofiarami, które już dostatecznie mocno zostały „ukarane”, ale to nie zwalnia ich od uświadomienia sobie tej prawdy.

Fragment książki Karin Struck: Widzę moje dziecko we śnie, której prezentację zamieściliśmy w poprzednim numerze Niedzieli.

Patroni medialni

Książkę można zamówić w księgarni internetowej gloria24.pl

Telefon: (0-12) 411-08-66
www.gloria24.pl
sklep@gloria24.pl

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2006-12-31 00:00

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Święta pustelnica

Niedziela Ogólnopolska 13/2023, str. 18

[ TEMATY ]

święci

commons.wikimedia.org

Św. Maria Egipcjanka

Św. Maria Egipcjanka

Porzuciła grzeszne życie, aby pokutować na pustyni.

Żyła w latach ok. 344 – 421. Kiedy miała 12 lat, uciekła z domu rodzinnego, udała się do Aleksandrii i prowadziła tam życie rozpustne. Przez 17 lat uwodziła mężczyzn, nie dla zarobku, ale z potrzeby oddawania się rozpuście. Jej życie zmieniło się podczas pobytu w Jerozolimie – mimo grzesznego życia uważała się za chrześcijankę. W uroczystość Znalezienia Krzyża Świętego zamierzała wejść do Bazyliki Grobu Pańskiego, jednak została odepchnięta jakąś niewytłumaczalną siłą. Zwróciła się wówczas w modlitwie do Maryi. „Matko Miłosierdzia! Skoro odrzuca mnie Twój Syn, Ty mnie nie odrzucaj! Pozwól mi ujrzeć drzewo, na którym dokonało się także moje zbawienie” – modliła się. Ślubowała porzucić grzeszne życie i pokutować. Udała się na pustynię, nad rzekę Jordan, i tam w samotności, na umartwieniach i postach spędziła resztę swojego życia. W VI wieku powstał opis jej życia, zatytułowany Życie naszej matki św. Marii Egipcjanki. Według wszelkiego prawdopodobieństwa jego autorami byli mnisi z klasztoru św. Zozyma, kapłana, który odnalazł Marię na pustyni. W Wielki Czwartek o. Zozym wziął Najświętszy Sakrament, trochę żywności dla Marii i wyruszył na pustynię. Nad brzegiem Jordanu znalazł ją czekającą na niego i udzielił jej Komunii św. O św. Marii Egipcjance pisali: św. Cyryl Aleksandryjski, św. Zozym i św. Sofroniusz.
CZYTAJ DALEJ

Bp Osial: Kościół nie rezygnuje z lekcji religii w szkole

2025-04-01 10:11

[ TEMATY ]

Bp Osial

BP KEP

Bp Wojciech Osial

Bp Wojciech Osial

- Katecheza w parafii daje doświadczenie wiary i osobistą relację z Bogiem. W szkole nigdy tak głębokiej relacji nie zbudujemy. Ale Kościół nie rezygnuje z lekcji religii w szkole. Nie jest prawdą, że teraz wychodzi się ze szkoły i wraca do salek katechetycznych, jak niektórzy zaczynają to komentować - mówi w rozmowie z KAI bp Wojciech Osial, przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP.

Podziel się cytatem - Musimy nauczyć się odróżniać lekcję religii od katechezy parafialnej. Lekcja religii powinna być i o nią walczymy. Nie jest prawdą, że teraz wychodzi się ze szkoły i wraca do salek katechetycznych, jak niektórzy zaczynają to komentować. Często tytuły prasowe wprowadzają w błędne rozumienie. Jest katecheza parafialna i jest lekcja religii w szkole. Obydwie rzeczy są ważne - wyjaśnił przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP.
CZYTAJ DALEJ

Kard. Bergoglio po śmierci Jana Pawła II: był spójny i nigdy nie zwodził

2025-04-02 08:39

[ TEMATY ]

Jan Paweł II

Vatican News

Kard. Jorge Bergoglio, przyszły Papież Franciszek

Kard. Jorge Bergoglio, przyszły Papież Franciszek

W zbiorze homilii obecnego Papieża z czasów, gdy był arcybiskupem Buenos Aires, zachowała się ta, którą wygłosił podczas Mszy św. w uroczystość Zwiastowania Pańskiego, 4 kwietnia 2005 r., a więc dwa dni po śmierci Jana Pawła II. Mówił wówczas o niezwyklej spójności, która cechowała Papieża Polaka i której wzorem jest sam Chrystus.

Publikujemy polskie tłumaczenie fragmentów homilii, wygłoszonej przez ówczesnego metropolitę Buenos Aires kard. Jorge Bergoglia 4 kwietnia 2005 r.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję