Papież Franciszek przyjmie 9 października prezydenta Niemiec Franka-Waltera Steinmeiera. Będzie to pierwsza wizyta byłego ministra spraw zagranicznych, który funkcję prezydenta sprawuje od marca br. Na papieskiej audiencji prezydentowi będzie towarzyszyć jego małżonka, Elke Büdenbender.
Po audiencji prywatnej planowana jest też wizyta w katolickiej Wspólnocie św. Idziego na rzymskim Zatybrzu, poinformowała ambasada Niemiec przy Stolicy Apostolskiej. W przeddzień, w związku z Rokiem Reformacji, Steinmeier wygłosi odczyt w ewangelickim kościele Chrystusa w Rzymie.
Frank-Walter Steinmeier jest protestantem, jego żona katoliczką.
Katedra Metropolitalna Św. Jana Chrzciciela w Turynie
W Watykanie podano do wiadomości program papieskiej wizyty w Turynie. Franciszek spędzi w stolicy włoskiego Piemontu dwa dni: 21 i 22 czerwca. Głównym punktem podróży będzie oczywiście nawiedzenie słynnego Całunu, które nastąpi pierwszego dnia rano. Wydarzenie to zostanie poprzedzone spotkaniem ze światem pracy w pobliżu katedry.
Po modlitwie przed turyńską relikwią Ojciec Święty odprawi na Piazza Vittorio Mszę, na której zakończenie odmówi Anioł Pański. Obiad w siedzibie arcybiskupa Franciszek zje w towarzystwie grupy więźniów z miejscowego zakładu karnego dla nieletnich. Po obiedzie przewidziano odwiedziny w sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia i bazylice Matki Bożej Wspomożycielki Wiernych, gdzie Papieża oczekiwać będzie rodzina salezjańska, oraz w ośrodku opiekuńczym dla chorych i niepełnosprawnych, założonym przez św. Józefa Cottolengo. Ostatnim punktem tego dnia będzie wieczorne spotkanie z młodzieżą.
John Singleton Copley, "Wniebowstąpienie Chrystusa"/commons.wikimedia.org
Przypisywana Homerowi „Odyseja” powstała w VIII w. przed Chr. Łukasz pisał kilkadziesiąt lat po zmartwychwstaniu Chrystusa. Homer w swoim geniuszu fabułę poematu zakuł w kształty heksametru. Ewangelista z Antiochii pisał wyszukaną nieco, aczkolwiek zrozumiałą prozą. „Odyseja” składa się z dwudziestu czterech części, dzieło Łukasza natomiast podzielone zostało na dwadzieścia cztery rozdziały. Ta ostatnia zbieżność to oczywiście zwykły przypadek. Nie wiadomo jednak, czy przypadkiem jest również i to, iż Łukaszowa Ewangelia rozpoczyna się i kończy w świątyni jerozolimskiej.
Podobnie jak wędrówka mitycznego Odyseusza rozpoczyna się i kończy na Itace. Homer sięgnął po znany później w literaturze greckiej motyw wędrówki cyklicznej. Akcja narracji rozpoczyna się w tym samym miejscu, w którym się kończy, jednak w toku narracji mają miejsce wydarzenia, które całkowicie odmieniają sytuację początkową. Pierwsza scena dzieła Łukasza to modlitwa Zachariasza w świątyni, podczas której otrzymuje on zapowiedź narodzin poprzednika Chrystusa. Ostatnia scena Ewangelii to modlitwa uczniów Chrystusa, również w świątyni, już po Jego zmartwychwstaniu: „z wielką radością wrócili do Jerozolimy, gdzie stale przebywali w świątyni wielbiąc i błogosławiąc Boga” (Łk 24,52-53).
Leon XIV w swoim rozważaniu przypomniał beatyfikowane wczoraj w Braniewie s. Krzysztofę Klomfass i 14 Towarzyszek ze Zgromadzenia św. Katarzyny Dziewicy i Męczennicy. Poniosły one śmierć męczeńską z rąk żołnierzy Armii Czerwonej w 1945 r. „Pomimo atmosfery nienawiści i terroru wobec wiary katolickiej, nie zaprzestały one posługiwania chorym i sierotom” - wskazał Papież.
Ojciec Święty w słowie na koniec Mszy św. z okazji Jubileuszu rodzin, dzieci, dziadków i osób starszych, wstawiennictwu nowych Błogosławionych Męczennic powierzył „wszystkie siostry zakonne, które na całym świecie hojnie poświęcają się dla Królestwa Bożego”. W rozważaniu przed modlitwą Regina Caeli, Ojciec Święty pozdrowił wszystkich pielgrzymów, którzy przybyli na jubileuszowe wydarzenie ze 131 krajów.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.