Reklama

Wiadomości

Prezydent w niebezpieczeństwie

Pęknięta opona jest czymś normalnym w zwykłym samochodzie. W pancernej limuzynie, którą porusza się najważniejszy człowiek w Polsce, opona nie miała prawa pęknąć.

[ TEMATY ]

komentarz

Artur Stelmasiak

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

BMW 760 High Security z Prezydentem Andrzejem Dudą wpadło do rowu przy autostradzie A4. Manewr, który jest widoczny z wideorejestratora prywatnego samochodu mrozi krew w żyłach. Zdarzenie wygląda bardzo niebezpiecznie, bo prezydencka limuzyna wykonała częściowo kontrolowany manewr, podczas którego samochód mógł zostać staranowany nawet przez własną kolumnę ochrony.

Na szczęście nikomu nic się nie stało. Nie wiem ile w tym wszystkim było zasługi oficerów Biura Ochrony Rządu, a ile opieki Opatrzności Bożej. W tym kontekście przypomnę stare ludowe powiedzenie, że strzeżonego Pan Bóg strzeże.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Jedno jest pewne. W transporcie osoby takiej rangi do podobnego zdarzenia nie miało prawa dojść. Prezydenckie BMW 760 High Security wyposażone jest w specjalistyczne ogumienie, na którym można uciekać nawet z przestrzelonymi oponami. Co więcej, limuzyna ma osobne dla każdego koła czujniki monitorujące temperaturę i ciśnienie w oponach. Czyli, każdy sygnał, że z oponą dzieje się coś złego, powinien wywołać alarm na pokładzie. Co się więc stało?

Reklama

Tego nie wiem, ale bardzo chciałbym się dowiedzieć. Wydaje mi się, że w grę wchodzą cztery warianty- niesprawny samochód, wadliwie wyprodukowane opony, ostry przedmiot na jezdni, lub tzw. czynnik ludzki.

Na filmie widać, że prędkość prezydenckiej kolumny była dosyć wysoka. Zwyczajowo porusza się ona po trasach z prędkościami rzędu 160-180 kilometrów na godzinę. Paradoksalnie wysoka prędkość kolumny BOR jest stosowana po to, aby zapewnić najważniejszym osobom w państwie maksimum bezpieczeństwa. Przy takiej szybkości trudno jest bowiem przeprowadzić np. zamach.

Tym razem prędkość nie wpłynęła na poprawę bezpieczeństwa Prezydenta. Strach pomyśleć jakby się to skończyło, gdyby po prawej stronie jezdni nie było miękkiego rowu, a betonowa przeszkoda. Zdarzenie mogłoby być o wiele groźniejsze, gdyby rozleciała się opona na przednich kołach. Po tragedii 10 kwietnia 2010 roku opinia publiczna w Polsce jest szczególnie wrażliwa i ma prawo obawiać się o zdrowie i życie najważniejszych osób w państwie. Sprawę trzeba więc dokładnie zbadać, bo takie sytuacje nie mogą mieć więcej miejsca. Dlatego też z niepokojem patrzę na kolejne zdjęcia, gdy prezydencki samochód znajduje się w rowie, a obok przejeżdżają cywilnie samochody. Oznacza to, że po tym groźnym "incydencie" odbywał się normalny ruch na autostradzie. Nasuwa się pytanie: Czy od razu zbadano odcinek autostrady, na którym rozleciała się opona? Czy natychmiast wstrzymano ruch, aby dokładnie przeszukać teren w celu odnalezienia przedmiotu, który mógł się do tego przyczynić? Takiej informacji nie odnalazłem i nie udało mi się skontaktować z biurem prasowym Policji. Z dostępnych informacji wynika, że prokuratura zarządziła oględziny dopiero w nocy i nazajutrz następnego dnia.

Ten incydent można odczytać w jeszcze jeden sposób. Wiem, że w trakcie zeszłorocznych wyborów dziesiątki tysięcy osób modliło się za Andrzeja Dudę. To może być znak, że teraz też trzeba się modlić za Ojczyznę i Prezydenta... Modlić o dary Ducha Świętego, aby podejmował jak najlepsze dla Polski decyzję. Trzeba też prosić o opiekę Opatrzności Bożej, aby czuwała nad jego bezpieczeństwem, bo jak widać nawet najlepsze maszyny i najlepiej wyszkoleni ludzie bywają zawodni.

2016-03-05 16:07

Ocena: 0 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Nowa konstytucja na 100-lecie Polski?

[ TEMATY ]

komentarz

prezydent

konstytucja

Andrzej Duda

Andrzej Hrechorowicz/KPRP

Obchody 100-lecia niepodległości są doskonałą okazją, aby na nowo pochylić się nad ustawą zasadniczą i ustrojowym podziałem kompetencji w Polsce. Bardzo dobrze, że Prezydent Andrzej Duda przejmuje inicjatywę w tworzeniu kolejnego dzieła o naprawie Rzeczypospolitej Polskiej.

Prezydent w swoim okolicznościowym przemówieniu z okazji 226. rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja oprócz wątków historycznych wyraził nadzieję na poważną debatę na temat nowej ustawy zasadniczej. Czy obecna konstytucja obowiązująca od 20 lat funkcjonuje dobrze, czy Polacy są zadowoleni z tego modelu ustrojowego? Według Prezydenta nadszedł czas na ważną debatę w 20-lecie konstytucji z 1997 roku i na rok przed 100. rocznicą odzyskania niepodległości.

CZYTAJ DALEJ

Jutro odbędą się obchody 900-lecia diecezji lubuskiej

2024-05-10 18:39

[ TEMATY ]

jubileusz

diecezja lubuska

wikipedia/Lienhard Schulz na licencji Creative Commons

Ratusz w Ośnie Lubuskim

Ratusz w Ośnie Lubuskim

W Ośnie Lubuskim odbędą się jutro (11 maja) główne obchody z okazji dziewięćsetlecia ustanowienia biskupstwa lubuskiego, które utworzone zostało w wieku XII, a przestało istnieć w końcu XVI wieku. Jubileuszowej Mszy św. będzie przewodniczył abp Wojciech Polak, prymasa Polski. Po liturgii przewidziano jarmark lubuski w ramach, którego będą się prezentować lokalne grupy i zespoły muzyczno-wokalne.

Jubileusz rozpocznie się wykładem „900.rocznica powstania biskupstwa lubuskiego”, który wygłosi dr Marek Golemski. Później przewidziano koncert okolicznościowy „Monodia Caelestis” pod kierownictwem prof. Susi Ferfoglia. Jubileuszowa Msza św. rozpocznie się o godz. 11.00 pod przewodnictwem abp Wojciecha Polaka, prymasa Polski.

CZYTAJ DALEJ

150 minut do potęgi

2024-05-11 09:02

[ TEMATY ]

Samuel Pereira

Materiały własne autora

Samuel Pereira

Samuel Pereira

Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko projekt infrastrukturalny, lecz także manifestacja polskiej determinacji i ambicji. W kraju, gdzie przez lata samo mówienie o potrzebie rozwoju i byciu na równi z zachodem było kwestionowane. Gaszenie polskich ambicji pustymi hasłami o „megalomanii”, „mocarstwowości” i „machaniu szabelką” to zmora ostatnich 35 lat. Dziś sama idea CPK stanowi punkt zwrotny, jako symbol odrzucenia kompleksów na rzecz przyszłościowych inwestycji.

Zacznijmy od faktu, że projekt CPK to nie tylko lotnisko, ale cała, rozległa sieć kolei, którą może zobrazować jedna liczba: 2,5 godziny, czyli 150 minut. Tyle zajmowałby dojazd do Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK) i Warszawy z każdej aglomeracji w Polsce.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję