Ewangelii słuchałem siedząc w konfesjonale. Kiedy była mowa o komorze celnej poczułem, jakbym był w jej środku. Czy konfesjonał ma coś wspólnego z komorą celnika Mateusza? Chyba bardzo dużo. Konfesjonały to miejsca zostawiania starego i zaczynania nowego życia. Nigdzie indziej Bóg nie patrzy z taką wielką miłością na człowieka jak podczas spowiedzi, nic innego nie przemienia tak jak szczera spowiedź. Kiedy idę, w imieniu Jezusa, do konfesjonału, to zawsze idę tam do grzeszników, żeby świadczyć o miłosierdziu Boga i potwierdzać, że do spowiedzi nie idzie się po wyrok, ale po uzdrowienie. Kiedy siedzę zamknięty w konfesjonale, jak w komorze celnej, czuję wyraźnie, że tutaj Bóg płaci za nas cło oddając swoje życie za moje grzechy. Konfesjonałów nie trzeba lubić, bo nikt nie lubi komory celnej, ale trzeba przez nie przejść, jak się wychodzi z więzienia do wolności.
Bardziej niż największa potęga, moc, mądrość kogokolwiek na ziemi. To nie pycha złości szatana, ale pokora, bo pycha jest mu bliska, a pokora jest dla niego czymś kompletnie obcym. Ludzie pyszni, nigdy nie zrozumieją pokory Maryi i zawsze będzie ich denerwować jakakolwiek maryjna pobożność.
Będą ją ośmieszać, posądzać o dewocje i zacofanie, o zasłanianie Jezusa i Ducha Świętego. Ale czy pokora może zasłonić Boga? Czy przypadkiem nie czyni tego przede wszystkim pycha?
Uczniowie Piotr i Jan biegnący do grobu w poranek Zmartwychwstania Eugène’a Burnanda (1898 r.) (Dicastero per l'Evangelizzazione)
Od 8 kwietnia do 25 maja w rzymskim kościele San Marcello al Corso można oglądać dwa arcydzieła malarstwa chrześcijańskiego, nawiązujące do tajemnicy Zmartwychwstania Chrystusa.
W Aix-en-Provence we Francji otwarto proces beatyfikacyjny Maurice’a Blondela, chrześcijańskiego myśliciela i filozofa. Oficjalny dekret w tej sprawie wydał arcybiskup Aix-en-Provence Christophe Dufour.
Maurice Blondel urodził się w 1861 r. w Dijon, a zmarł w Aix-en-Provence w 1949 r. Był ojcem rodziny. Wykładał na uniwersytecie w Aix-en-Provence. Jest twórcą „filozofii działania”. Jej główne tezy zawarł w rozprawie doktorskiej „L’action”. Filozofia Blondela wzbudziła wiele kontrowersji. Katolicy zarzucali mu, że zracjonalizował chrześcijaństwo, a myśliciele laiccy, że pozbawił filozofię jej autonomii.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.