Reklama

Aspekty

Ekologia szansą dla mówienia o Stwórcy

Startowali od 50 tys. wyświetleń miesięcznie. Były takie miesiące, że ich witrynę odwiedzało nawet 750 tys. osób. To wyniki Młodzieżowej Agencji Informacyjnej MAIKA.

Niedziela zielonogórsko-gorzowska 8/2024, str. IV

[ TEMATY ]

Młodzieżowa Agencja Informacyjna MAIKA

Angelika Zamrzycka

Księdzu Zbigniewowi Kucharskiemu zależy na tworzeniu dobrych mediów dla młodych

Księdzu Zbigniewowi Kucharskiemu zależy na tworzeniu dobrych mediów
dla młodych

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Chcieliśmy stać się bankiem informacji na temat tego, co dobrego dzieje się w zakresie duszpasterstwa z młodzieżą – mówi ks. dr Zbigniew Kucharski, dyrektor Młodzieżowej Agencji Informacyjnej MAIKA. Duchowny jest przekonany o konieczności rozwijania mediów katolickich dla młodzieży.

Ksiądz Zbigniew ma wieloletnie doświadczenie prowadzenia i realizowania konferencji prasowych na skalę diecezji i na skalę kraju. Prowadził też audycje Czas wzrastania w Radiu Maryja oraz reżyserował Westerplatte Młodych w Telewizji Trwam. – Miałem poczucie, że trzeba tworzyć świadome i celowe media komunikujące się z młodzieżą – mówi ks. Kucharski. Zauważył, że na konferencje prasowe dotyczące spraw młodzieży przychodzili ludzie mediów dla dorosłych. Stąd pomysł, aby w jednym miejscu umieszczać przykłady dobrych inicjatyw w duszpasterstwie młodzieży z terenu całej Polski. Dzięki temu mają do nich dostęp ludzie młodzi. Tak narodziła się MAIKA.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

– Do momentu powstania Młodzieżowej Agencji Informacyjnej nie było portalu internetowego dedykowanego młodzieży, na którym byłyby umieszczane informacje z całego kraju – wyjaśnia ks. Zbigniew Kucharski. MAIKA początkowo była osadzona przy Katolickim Stowarzyszeniu Młodzieży diecezji zielonogórsko-gorzowskiej. Później stała się spółką, którą formalnie przejęła nasza diecezja, na wzór innych mediów. Przykładowo Niedziela jest związana z archidiecezją częstochowską, a Gość Niedzielny z archidiecezją katowicką. – Nie wszyscy wiedzą, że w czasach przedwojennych KSM był założycielem i właścicielem klubu piłkarskiego, który dziś znany jest jako Lech Poznań. Wcześniej był to klub Lutnia Dębiec czy Kolejorz. Klub rozwijał się tak dynamicznie, że organizacyjnie zaczęło to przerastać Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży. Klub piłkarski musiał się wydzielić i usamodzielnić – wyjaśnia ks. Kucharski. – To samo zrobiliśmy z MAIKĄ. Jej funkcjonowanie trzeba było przenieść do diecezji, ponieważ przerastało to możliwości młodzieży.

Ksiądz Zbigniew Kucharski, jako dyrektor spółki medialnej, zajmuje się obecnie budowaniem środowiska wokół mediów młodzieżowych. – Chodzi nam o pokazywanie tego, co dobre i pożyteczne. Nie chcieliśmy budować działalności medialnej, która byłaby kolejnym głosem w sporach i tarciach światopoglądowych – mówi. Na bazie doświadczeń Młodzieżowej Agencji Informacyjnej powstała Ekomaika, czyli Ekologiczna Agencja Informacyjna. To również ogólnopolski projekt, który zakłada obecność Kościoła w wielu ważnych dziś tematach. – Wszystko zbiegło się bardzo ciekawie. W 2015 r. bp Tadeusz Lityński został delegatem KEP ds. duszpasterstwa pracowników leśnictwa, gospodarki wodnej i ochrony środowiska. W tym czasie z zespołem KSM-u tworzyłem na poziomie kraju różne projekty związane z ekologią – wyjaśnia duchowny. – We współpracy z bp. Tadeuszem został utworzony zespół Laudato si przy Radzie KEP ds. społecznych, którego bp Lityński został przewodniczącym, a ja sekretarzem. W przeciągu kilku miesięcy już w 32 diecezjach powołano diecezjalnych duszpasterzy „Laudato si” – dodaje.

Dla ks. Kucharskiego ekologia to istotny temat, ale też przestrzeń do głoszenia Ewangelii. – Sprawy ekologii to sprawy, które dotyczą nie tylko pojedynczych osób, ale całego społeczeństwa. W każdym domu musi być segregacja śmieci. Każdą firmę dotyczą kwestie ekologii. W pewnym sensie ekologia jest modna: dużo młodzieży interesuje się tym tematem. To kapitalna sytuacja, aby z punktu widzenia teologii stworzenia mówić o Bogu Stworzycielu – podkreśla ks. Zbigniew Kucharski. Dzięki rozwojowi agencji informacyjnej Ekomaika, głos Kościoła w sprawach ekologii pojawia się w przestrzeni publicznej. – Jesteśmy obecni na różnych spotkaniach, na których nigdy nie było przedstawicieli Kościoła – zaznacza duchowny.

2024-02-20 14:07

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Zielona Góra: Przystępna lekcja ekologii

[ TEMATY ]

Młodzieżowa Agencja Informacyjna MAIKA

Konferencja ekologiczna

Małgorzata Polit

Wojciech Grochala, dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Zielonej Górze opowiedział o opiece nad lasami, przy okazji obalając parę mitów.

Wojciech Grochala, dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Zielonej Górze opowiedział o opiece nad lasami, przy okazji obalając parę mitów.

W auli Uniwersytetu Zielonogórskiego 18 listopada miała miejsce konferencja na temat: Unia dla Eko, ekoświat zaczyna się w twojej głowie. Patronat medialny nad wydarzeniem objęła Młodzieżowa Agencja Informacyjna.

Konferencja zgromadziła dzieci i młodzież ze szkół podstawowych i zawodowych zarówno z Zielonej Góry jak i Gubina oraz Starego Osiedla. Mieli oni okazję wysłuchać wykładu o tym co możemy zrobić aby chronić środowisko.
CZYTAJ DALEJ

Abp Jędraszewski: obecne władze państwowe próbują zamykać drzwi Chrystusowi

2024-12-26 09:29

[ TEMATY ]

abp Marek Jędraszewski

Archidiecezja Krakowska

Abp Marek Jędraszewski

Abp Marek Jędraszewski

- Wiemy, że obecne władze państwowe próbują, niestety, zamykać drzwi Chrystusowi, zmniejszając liczbę godzin religii w szkole. Ponadto zapowiadają wprowadzenie obowiązkowego dla wszystkich uczniów przedmiotu, który może stać się narzędziem deprawacji moralnej nawet małych dzieci. Tym większym więc zadaniem, stojącym zwłaszcza przed rodzicami, jest zatroskanie o właściwe nauczenie i wychowanie ich potomstwa. Z jednej strony konieczna jest zatem solidarna postawa czujności i sprzeciwu. Z drugiej niezbędne jest podejmowanie, wspólnie przez nas wszystkich, różnorodnych działań - pisze w liście do wiernych Archidiecezji Krakowskiej abp Marek Jędraszewski.

Dzisiaj, w drugie Święto Bożego Narodzenia, słyszeliśmy o tym, jak św. Szczepan ujrzał „niebo otwarte i Syna Człowieczego, stojącego po prawicy Boga” (Dz 7, 56). Jak więc pasterze radowali się z tego, że mogli być świadkami tajemnicy Wcielenia Jednorodzonego Syna Bożego, znajdując w Betlejem „Maryję, Józefa i Niemowlę, leżące w żłobie” (por. Łk 2, 15-16), tak św. Szczepan, „pełen Ducha Świętego”, ujrzawszy „chwałę Bożą”, stał się świadkiem Chrystusa uwielbionego (por. Dz 7, 55-56), który po swojej śmierci zmartwychwstał i jako Bóg-Człowiek zasiadł po prawicy swego Ojca.
CZYTAJ DALEJ

Projektant zabawek erotycznych dla dorosłych prezentuje szopkę na wystawie watykańskiej

2024-12-26 11:08

[ TEMATY ]

Watykan

Włodzimierz Rędzioch

Nie osłabły kontrowersje wokół maskotki o nazwie „Luce”, jaką dla Watykanu na Rok Jubileuszowy zaprojektował Simone Legno, włoski twórca marki Tokidoki. Nie tak dawno okazało się, że firma współpracowała także z brytyjskim producentem zabawek erotycznych Lovehoney. Podobnie jak nowa maskotka, wraz z towarzyszącymi jej dodatkowymi maskotkami o imionach Fe, Xin i Sky, erotyczne zabawki są inspirowane japońską estetyką kiczu – podaje portal „Life Site News”. Firma Tokidoki promowała też miesiąc gejowskiej „Dumy” materiałami podobnymi w stylu do watykańskich maskotek. Teraz Simone Legno zaprezentował swoją szopkę w ramach wystawy „100 szopek w Watykanie”.

Lovehoney zainicjowała we współpracy z Tokidoki nową serię swoich erotycznych produktów w październiku 2016 r. Pooneh Mohajer, współzałożycielka Tokidoki, stwierdziła wówczas, że nowy projekt ma na celu promowanie „znaczenia zdrowia seksualnego i ogólnego dobrego samopoczucia”. Docelowy klient to dla obu firm osoby w wieku od 18-30 ze względu na popularność w tej grupie kultury japońskiej.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję