Wyrażenie „game changer”, zapożyczone z języka amerykańskiej polityki, oznacza wydarzenie, ideę, osobę, których pojawienie się, wejście do akcji, nieodwracalnie zmienia sytuację. Partyjne, polityczne sztaby marzą o tym, żeby wykreować albo chociażby trafić na game changera, który zmieni sytuację ich kandydatów. Pozytywnego game changera, bo może być także negatywny, a ten napsuje im tylko krwi. Game changerem był Andrzej Duda – jego pojawienie się, cechy, ale przede wszystkim aktywność w czasie kampanii w 2015 r. przesądziły o wynikach wyborów prezydenckich i pomogły w późniejszym zwycięstwie Zjednoczonej Prawicy. Autor w kilkunastu wywiadach z ludźmi polityki, które składają się na książkę, stara się rozwikłać zagadki życia politycznego w Polsce oraz uchwycić tendencje i zmiany (w tym tę pokoleniową), które – jak twierdzi – niechybnie nas czekają. /j.k.
Do wersji od lat istniejącej w naszej przestrzeni internetowej niezbędnika katolika, która każdego miesiąca inspiruje do modlitwy miliony katolików, dołączamy wersję papierową. Każdego miesiąca będziemy przygotowywać niewielki i poręczny modlitewnik, który dotrze do Państwa rąk razem z naszym tygodnikiem w ostatnią niedzielę każdego miesiąca.
Zaczynamy obserwować duży rozłam między dziećmi, które odrabiają prace domowe, a tymi które tego nie robią. Prace domowe – nie będące przeciążeniem i w nadmiarze - pełnią ważną rolę we wdrażaniu uczniów do systematyczności i pomagają utrwalać wiedzę – podkreśla ekspert KUL dr Renata Kołodziejczyk.
Decyzją Minister Edukacji Narodowej od kwietnia ubiegłego roku w klasach 1-3 szkół podstawowych nauczyciele nie mogą zadawać uczniom prac domowych. W klasach 4-8 takie prace są nieobowiązkowe i nieoceniane. Ta zmiana miała pozwolić „przeciążonym obowiązkami” dzieciom na rozwijanie swoich zainteresowań i kontaktów społecznych. - Czas pokazał, że to nie udało się, a wręcz negatywnie odbiło się na rozwoju dzieci. Pozbawiono je bardzo ważnego w procesie nauki narzędzia – uważa polonista, logopeda, prywatnie mama trójki dzieci doktor Renata Kołodziejczyk z Katedry Pedagogiki Specjalnej KUL. Z obserwacji nauczycieli wynika, że nie osiągnięto ważnej zmiany w zachowaniu dzieci – przekierowania zainteresowania z komputerów na kontakty społeczne z innymi dziećmi. Dzieci, które do tej pory nie korzystały z kół zainteresowań, nadal tego nie robią, wybierając telefony czy Internet.
Jako Pielgrzymi Nadziei, do Legnicy, do sanktuarium św. Jacka, przybyli nauczyciele, katecheci, dyrektorzy szkół oraz inni pracownicy oświaty, by zawierzyć Bogu nowy rok szkolny i prosić o potrzebne łaski.
Był czas na adorację Najświętszego Sakramentu i spowiedź.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.