Reklama

Rodzina

#ZEROKOMPROMISÓW

„Nie sprzedajemy wyrobów nikotynowych nieletnim” – pod takim hasłem ruszyła jesienią 2020 r. kampania #ZEROKOMPROMISÓW. Jej celem jest uświadomienie społeczeństwu, jak ważne jest przestrzeganie przez sprzedawców ustawowego zakazu sprzedaży wyrobów zawierających nikotynę nieletnim.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Według statystyk, każdego dnia może po nie sięgać nawet 500 nieletnich chłopców i dziewcząt. Do kontaktu z papierosami przyznaje się ok. 70% uczniów w wieku 12 lat. To szokujące dane, o których zredukowanie warto walczyć. Tym bardziej że – według raportu IBRIS z listopada 2020 r. – wśród nastolatków rośnie w bardzo szybkim tempie popularność innej kategorii, tzw. wyrobów nowatorskich, czyli podgrzewaczy tytoniu. Przez laików są one mylnie utożsamiane z e-papierosami. Raport mówi, że chociaż podgrzewacze tytoniu są obecne na polskim rynku dopiero od 2017 r., to aż 25% badanej młodzieży w wieku 15-18 lat deklaruje, że podgrzewało tytoń, i jako powód wskazuje „aspiracyjność oraz większe zbliżenie do tradycyjnych papierosów niż e-papierosy”.

Kampanię #ZEROKOMPROMISÓW zainicjowała sieć dystrybucji e-papierosów eSmoking World. Dołączyły do niej kolejne sieci sprzedaży, które poczuwają się do prowadzenia działalności zgodnie ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

W ramach pierwszego etapu kampanii sieć eSmoking World przeprowadziła cykl szkoleń dla doradców klienta i rozpowszechniła materiały dla dorosłych konsumentów dotyczące odpowiedzialnego korzystania z produktów zawierających nikotynę o potencjalnie obniżonym ryzyku. Informacje o kampanii pojawiły się w miejscach, gdzie oferowane są produkty eSmoking World, a już wkrótce charakterystyczne plakaty będzie można zobaczyć również w innych ogólnopolskich sieciach sprzedaży. Choć organizator kampanii jest dystrybutorem wyrobów nikotynowych i akcesoriów, nie boi się głośno mówić o potrzebach i wyzwaniach społecznych, które dostrzega branża. A te są poważne – mimo obowiązujących przepisów wciąż istnieje problem dostępu osób nieletnich do nikotyny. Ważne jest zatem odpowiedzialne podejście do sprawy i bardzo restrykcyjne egzekwowanie obowiązujących przepisów, aby do zakupu nie doszło również wówczas, kiedy istnieje choćby najmniejsze podejrzenie, że wyroby te mogą zostać zakupione przez dorosłego z przeznaczeniem dla osoby nieletniej.

Istotą podjętych działań jest zaangażowanie jak największych sił i środków do walki z paleniem wśród młodzieży. Długofalowym celem akcji jest włączenie do kampanii – pod spójnym hasłem #ZEROKOMPROMISÓW – całej branży tytoniowej, w tym również producentów płynów do papierosów elektronicznych, wszystkich sprzedawców oraz instytucji administracji publicznej. Istotą tej kampanii jest eliminacja sprzecznych z prawem i szkodliwych społecznie praktyk, czyli dostępu osób nieletnich do tego typu produktów.

Dołączanie do akcji kolejnych partnerów dużych ogólnopolskich sieci handlowych dowodzi, że ta idea może jednoczyć wokół wspólnych działań i – jak zapowiadają organizatorzy – już na początku 2021 r. charakterystyczne symbole udziału w kampanii będą widoczne nie tylko w kilkuset punktach eSmoking World, ale i w kolejnych sklepach największych polskich sieci sprzedaży, w których sprzedawane są alternatywne wyroby nikotynowe.

– Niezwykle ważne są tu solidarność i połączenie sił, by można było liczyć na rzeczywiste, wymierne efekty podjętych kroków. Działając wielotorowo – zarówno jako branża e-papierosów, jak i odpowiedzialni handlowcy – chcemy skutecznie przeciwstawić się niezgodnym z prawem praktykom – podkreśla Steven Harvie, Country Manager British American Tobacco na Polskę i kraje bałtyckie.

Reklama

Kampania #ZEROKOMPROMISÓW ma być apelem do wszystkich przedsiębiorców, a szczególnie do ich pracowników, oferujących w sprzedaży wyroby nowatorskie i e-papierosy, by działali odpowiedzialnie oraz nie sprzedawali osobom nieletnim e-papierosów, podgrzewaczy, płynów ani żadnych powiązanych akcesoriów.

Eksperci oceniają, że skala problemu jest tak duża, iż rodzice, nie mogąc sobie poradzić z uzależnieniem dzieci, coraz częściej korzystają z pomocy psychologów i terapeutów. Tym większego znaczenia nabiera zatem racjonalne podejście dystrybutorów do sprzedaży wyrobów tytoniowych, które stają się coraz bardziej atrakcyjne dla młodych Polaków.

Misją organizatora kampanii – sieci eSmoking World należącej do British American Tobacco – jest wzmocnienie świadomości wśród sprzedawców sieci, że zarówno e-papierosy, jak i pozostałe wyroby o tzw. obniżonym ryzyku, zawierające nikotynę, przeznaczone są wyłącznie dla dorosłych palaczy.

– Nasze produkty są dostępne w kilkuset punktach sprzedaży oraz w ok. 8 tys. sklepów i stacji benzynowych. Postanowiliśmy rozpocząć i rozwijać kampanię, która wzmocni odpowiedzialne zachowania wszystkich, którzy zajmują się sprzedażą wyrobów nikotynowych. Wiemy, jak istotne dla naszej branży jest zdecydowane odcięcie się od zjawisk niepożądanych, a takim jest w pierwszej kolejności jakikolwiek dostęp osób nieletnich do nikotyny. Dołączanie kolejnych podmiotów do tej inicjatywy napawa nadzieją, że nasza determinacja przyniesie wymierne efekty – podkreśla Steven Harvie.

2021-01-27 09:45

Ocena: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Młodzi i wściekli

Wydarzenia ostatnich miesięcy zwróciły naszą uwagę na młodzież, a zwłaszcza na narastającą wśród młodego pokolenia agresję.

Ostatni dzień lutego boleśnie i tragicznie wpisał się w historię Zamościa. Na skutek młodzieńczych porachunków życie stracił szesnastoletni Eryk, uczeń zamojskiego ekonomika. Wzmogła się fala hejtu i nienawiści wobec sprawców i ich rodzin. A przecież śp. Eryk nie jest jedyną ofiarą tego bolesnego zdarzenia. Tu ofiarą jest także młodzież, której należy pomóc w sytuacji narastającej wśród niej agresji, rozumianej jako intencjonalne działanie ukierunkowane na wyrządzenie komuś szkody, straty lub zadanie bólu. W Polsce, ale i na całym świecie wśród dzieci w wieku szkolnym coraz bardziej „modne” staje się znęcanie się nad słabszymi. Przemoc wśród dzieci i młodzieży może być dwojaka. Może to być przemoc fizyczna, która polega na wyładowywaniu złości przez bicie, popychanie, kopanie czy niszczenie cudzej własności. Może to być też przemoc psychiczna, która jest tym rodzajem agresji, w którym nie jest używana siła fizyczna, a poszkodowany nie odnosi widocznych obrażeń cielesnych. Ten rodzaj agresji może przybierać różne formy: od kierowania wobec konkretnej osoby obraźliwych, wulgarnych słów, przez rozpowszechnianie kłamstw o innych, wrogie gesty, aż po celowe ujawnianie informacji z czyjegoś prywatnego życia czy snucie intryg i manipulowanie drugimi osobami.
CZYTAJ DALEJ

Znaki ingresu. Jakie szaty i przedmioty towarzyszą objęciu posługi biskupa krakowskiego?

2025-12-18 21:39

[ TEMATY ]

Metropolita krakowski

Kościół krakowski

Mazur/episkopat.pl

Kraków

Kraków

Ingres biskupa do katedry to nie tylko uroczyste wejście i historyczna oprawa, ale przede wszystkim wydarzenie ściśle liturgiczne, w którym Kościół przyjmuje swojego pasterza. Szaty i przedmioty używane podczas tej celebracji – ornat, tunicella, pastorał, kielich czy racjonał – nie są dodatkiem i dekoracją. Każdy z nich ma swoje miejsce, znaczenie i pomaga zrozumieć, czym jest objęcie posługi biskupiej w Kościele krakowskim.

Ingres (łac. ingressus) oznacza „wejście”. Od uroczystego wejścia nowego biskupa do kościoła katedralnego bierze swoją nazwę cała celebracja przekazania posługi pasterskiej. Choć wydarzenie to ma szczególny charakter, pozostaje liturgią Kościoła, sprawowaną według porządku przewidzianego na dany dzień. – Skoro mówimy o obrzędzie, to już samo to określenie wskazuje na jego ścisły wymiar liturgiczny – podkreśla ks. dr Stanisław Mieszczak SCJ, liturgista i zastępca przewodniczącego Archidiecezjalnej Komisji ds. Liturgii i Duszpasterstwa Liturgicznego.
CZYTAJ DALEJ

Milczenie jest lekiem na niewiarę

2025-12-18 23:16

Biuro Prasowe AK

Podczas rekolekcji przed swoim ingresem do katedry na Wawelu, kard. Grzegorz Ryś wskazał na postawę kapłana, który powinien być „dla ludzi”. Podkreślił także, że milczenie jest lekarstwem na niewiarę. - To bardzo piękna podpowiedź, by tak jak dbamy o liturgię, zadbać o milczenie, które jest lekiem na niewiarę – mówił metropolita krakowski-nominat.

Na początku metropolita krakowski-nominat nawiązał do oryginalnego zapisu rodowodu Jezusa z Ewangelii św. Mateusza. – Pierwszą księgą jaką Bóg pisze, jaką Bóg się posługuje, pierwszą księgą jest zawsze człowiek – mówił, przywołując przykład dziecka, które dostaje pierwszą lekcję od swoich rodziców. – Bóg przemawia do dziecka najpierw przez osoby rodziców, a potem dopiero przez wszystkie książki, jakie będzie miało czas czytać w życiu. Rekolekcje są pewnie po to, żebyśmy byli czytelni, żeby ludzie mogli nas czytać – zauważył.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję