Soliści, instrumentaliści, zespoły wokalne, chóry kościelne, schole liturgiczne, wokaliści z Wrocławia, Częstochowy, Radomska, Chorzowa, Jeleniej Góry, Piotrkowa Trybunalskiego i z innych stron Polski wzięli udział w IX Ogólnopolskim Festiwalu Muzyki Chrześcijańskiej Cecyliada, który odbył się w Radomsku w dniach 16-17 listopada
W tegorocznej edycji artyści prezentowali pieśni oparte o teksty Pisma Świętego z racji przypadającej w tym roku 420. rocznicy pierwszego wydania Biblii ks. Jakuba Wujka oraz 70. rocznicy wydania pierwszego powojennego wydania Nowego Testamentu w języku polskim. Wykonawcy prezentowali utwory m.in. z repertuaru: TGD, Siewców Lednicy, Piotra Rubika czy Małgorzaty Chruściel.
W sali widowiskowej Miejskiego Domu Kultury w Radomsku zaprezentowało się ponad 100 wykonawców.
Festiwal cieszy się coraz większą popularnością. To wspólne uwielbienie Boga śpiewem i muzyką. Zamysłem jego twórców jest rozpowszechnianie wartości i rangi muzyki sakralnej, którą wykonuje się w świątyniach, popularyzacja utworów z chrześcijańskim przesłaniem oraz uwrażliwienie słuchaczy na piękno zawarte w tych utworach.
Koncert finałowy z udziałem laureatów miał miejsce w MDK w Radomsku. Gościem specjalnym była Agnieszka Fiuk, która wraz z muzykami z całej Polski zaprezentowała muzyczną adaptację jednej z najpiękniejszych ksiąg Starego Testamentu – Pieśni nad Pieśniami. Ten koncert był związany z prapremierą płyty. Agnieszka Fiuk otrzymała również główną nagrodę Grand Prix „Cantus Mater” za dorobek w dziedzinie rozkrzewiania muzyki chrześcijańskiej. Z laudacji: „Sens wyróżnienia nagrody «Cantus Mater» – Śpiew Matki – nawiązuje do Maryjnego hymnu Magnificat. Agnieszka Fiuk podobną pieśń wyśpiewuje swoim życiem, wyrażając poprzez muzykę cenne i uniwersalne wartości, oraz odsłania przy tym wypracowany przez lata profesjonalny warsztat muzyczny”.
Cecyliańską Nutę za wykonanie utworu „Psalm Mojżeszowy – Psalm 119” otrzymała Katarzyna Marczak. Cecyliański Mikrofon trafił do Małgorzaty Stępień, która zaśpiewała „Psalm 23 – Pan jest Pasterzem moim”. Adrianna Moroń i Krzysztof Normand zdobyli Cecyliańską Lirę za utwór „Nie można żyć bez światła”. Nagrodę specjalną za wykonanie autorskiej kompozycji do „Hymnu o miłości” otrzymała Beata Garbarz-Hebda, a nagrodę publiczności za śpiew Psalmu 121 Oliwia Skalik z Kamieńska. Radio Fiat przyznało nagrodę dziennikarzy Emilianowi Kurpińskiemu za wykonanie utworu „Schowaj mnie”. Nagrodę Grand Prix „Cantus Mater” za dorobek w dziedzinie rozkrzewiania muzyki chrześcijańskiej otrzymała Agnieszka Fiuk, a za wieloletnią współpracę przy organizacji festiwalu nagrodzono Elżbietę Kwiatkowską, dyrektor MDK w Radomsku.
Dzień 19 października, ostatni dzień VI Międzynarodowego Festiwalu im. Artura Rubinsteina „Rubinstein Piano Festival” w Łodzi zapisze się w kronikach Muzeum Wnętrz Dworskich w Ożarowie Oddział Muzeum Ziemi Wieluńskiej wspaniałym koncertem Wojciecha Świtały, jednego z uczestników Festiwalu.
Koncerty festiwalowe odbywały się w Łodzi (Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów, Teatr Dom, Muzeum Miasta Łodzi), w Rawie Mazowieckiej (MDK im. Danuty Siedzikówny) i w Ożarowie (Muzeum Wnętrz Dworskich) w dniach 17 – 19 października. Towarzyszyły im wystawy i seminaria (Akademia Muzyczna, Biblioteka UŁ, Szkoła Filmowa, Łódzkie Towarzystwo Fotograficzne). 17 Października na ulicy Piotrkowskiej, w Łódzkiej Alei Gwiazd, odsłonięto gwiazdę Artura Rubinsteina.
Msza św. na placu św. Piotra w święto Zmartwychwstania Pańskiego jest jedną z najbardziej uroczystych i najważniejszych w roku. Przyciąga tłumy wiernych, również dlatego, że kończy się papieskim błogosławieństwem Urbi et Orbi. W tym roku, ze względu na stan zdrowia Franciszka jego udział w uroczystości stał pod znakiem zapytania, chociaż jego ostatnie „wypady” – na plac św. Piotra, do bazyliki św. Piotra i bazyliki Matki Bożej Większej - wskazywały, że Papież jest w stanie uczestniczyć publicznej uroczystości i udzielić błogosławieństwa.
Od zawsze starałem się być na tej szczególnej Mszy św. I tak też było tego roku. W połowie Eucharystii postanowiłem udać się na dach tzw. Braccio Carlo Magno, monumentalnego korytarza, który łączy lewą kolumnadę placu z fasadą bazyliki – jest to miejsce zarezerwowane dla dziennikarzy, fotografów i kamerzystów akredytowanych przy watykańskim Biurze Prasowym, z którego roztacza się wspaniały widok na plac św. Piotra i fasadę bazylik. Musiałem wyjść z placu i wejść do Watykanu przez boczną bramę zarezerwowaną dla pracowników watykańskich, bramę Perugino. Cała strefa była kontrolowana przez policję i przepuszczono mnie tylko dlatego, że miałem legitymację watykańską. Teren kontrolowano też z helikoptera, który krążył po okolicy. W Watykanie, przed Domem św. Marty było pusto – stali tylko żandarmi watykańscy, którzy poinformowali mnie, że Franciszek przyjmuje wiceprezydenta Stanów Zjednoczonych, Jamesa Davida Vance’a. Jak się później dowiedziałem, było kilkuminutowe spotkanie na wymianę życzeń z okazji Świąt Wielkanocnych.
Przez ponad 12 lat prowadził wspólnotę Kościoła, naśladując w posługiwaniu Piotrowym wzór biedaczyny z Asyżu - napisał przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Tadeusz Wojda SAC w Słowie pożegnalnym po śmierci Ojca Świętego Franciszka.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.