Lubisz śpiewać? A może grasz na instrumencie? Cenisz wspólnotę? Pomoc drugiemu sprawia ci dużo radości? Jesteś młodym chrześcijaninem?
Przez muzykę odkrywasz miłość Boga Ojca?
Nie masz planów na majówkę?
Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na przynajmniej dwa z powyższych pytań, to Vincentiana 2017 jest propozycją skierowaną do Ciebie!
Co to jest Vincentiana?
Vincentiana to przegląd piosenki religijnej z ponad 30-letnią tradycją! Organizowana jest przez kleryków Zgromadzenia Misji (CM) od 1984 r. Nasi poprzednicy postanowili zrobić konkurs, aby rozstrzygnąć, który zespół klerycki jest najlepszy.
Po roku zaproszono zespoły młodzieżowe z misjonarskich parafii. Kolejne edycje sprawiły, że Vincentiana zyskała rangę ogólnopolską. Na naszym przeglądzie zaczęły się pojawiać zespoły parafialne z całego kraju – nie tylko z tych prowadzonych przez Misjonarzy.
Dzisiaj możemy z dumą stwierdzić, że Vincentiana jest uważana za jeden z najlepszych przeglądów piosenki religijnej w Polsce.
Nasz przegląd to szansa na odkrycie oraz rozwój twoich talentów!
Ludzie
Vincentiana to spotkanie. To wspólne dzielenie się swoimi przeżyciami, odkryciami i... talentami. To czas na przyjaźń. Przez 30 lat wykształciła się swego rodzaju społeczność Vincentiany. To wspólnota przyjaciół – wykonawców, uczestników, sponsorów, ojców duchownych, organizatorów.
Vincentiana to czas spotkania młodych z całej Polski, którzy tak jak ty kochają muzykę, którzy tak jak ty kochają Pana Boga.
Wiara
Reklama
Vincentiana to czas modlitwy. To takie trzydniowe rekolekcje. Centralnym wydarzeniem każdego dnia jest wspólna Eucharystia. Opiekę duchową nad uczestnikami przeglądu sprawuje ojciec duchowny Vincentiany. Zapraszamy też specjalnych gości, którzy inspirują nas swoim życiem. Vincentiana jest świętem wiary. To czas świadectwa młodych, którzy nie wstydzą się mówić o Bogu. Którzy cieszą się swoją wiarą i dzielą się nią z innymi.
To czas tych, którzy „uwierzyli miłości”. To czas dla ciebie!
Muzyka
Vincentiana to czas piosenki. I to nie byle jakiej! Przegląd ma charakter konkursu artystycznego. Młode zespoły i soliści z całej Polski występują przed profesjonalnym jury.
W trakcie Vincentiany odbywają się też warsztaty muzyczne dla wszystkich uczestników przeglądu. Mało tego! Co roku zapraszamy muzyczną gwiazdę. W przeszłości grali dla nas m.in. Perfect, Stare Dobre Małżeństwo, Gospel Rain, Mate-o, Full Power Spirit, Siewcy Lednicy, Arka Noego czy TGD.
Jesteś solistą, a może grasz w zespole? Jeśli przyjedziesz, to będziesz miał nie lada okazję występu przed zawodowcami z branży muzycznej, którzy podpowiedzą, jak rozwinąć swój talent.
Św. Wincenty a Paulo – 400 lat jego charyzmatu
Rok 2017 jest szczególny dla Rodziny Wincentyńskiej. Mija w nim dokładnie 400 lat od narodzenia charyzmatu wincentyńskiego!
Czy pamiętasz, że to właśnie św. Wincenty a Paulo został wybrany patronem Europy podczas Światowych Dni Młodzieży w Krakowie? Na Vincentianie chcemy o tym przypomnieć i wyjaśnić, dlaczego tak się stało. Co Ojciec ubogich powiedziałby o zespołach parafialnych? Przyjedź na Vincentianę, a się przekonasz.
* * *
32. Vincentiana 2017
Hasło: Uwierzyliśmy miłości (1 J 4, 16)
Termin: 29 kwietnia – 1 maja 2017 r.
Miejsce: Centrum Edukacyjne Radosna Nowina 2000 w Piekarach k. Krakowa
Jak możesz się zgłosić?
Zgłoszenia prosimy nadsyłać do 31 marca 2017 r. przez:
Dla stylistów była tylko „wieszakiem”, dla koncernów kosmetycznych – klientką, dla chłopaka – epizodem, dla znajomych – użytecznym kontaktem... Jej życie zmieniło się jednak o sto osiemdziesiąt stopni. Jak do tego doszło?
– Byłaś finalistką „America’s Next Top Model”, zostałaś modelką, miałaś szansę na ogromną karierę... W książce „Inna strona piękna” opowiadasz o swoim doświadczeniu głębokiego nawrócenia i odkrycia prawdziwego piękna. Jak wyglądało Twoje życie, zanim doszło do nawrócenia?
Szósta niedziela Wielkiego Postu nazywana jest Niedzielą Palmową,
czyli Męki Pańskiej, i rozpoczyna obchody Wielkiego Tygodnia.
W ciągu
wieków otrzymywała różne określenia: Dominica in palmis, Hebdomada
VI die Dominica, Dominica indulgentiae, Dominica Hosanna, Mała Pascha,
Dominica in autentica. Niemniej, była zawsze niedzielą przygotowującą
do Paschy Pana. Liturgia Kościoła wspomina tego dnia uroczysty wjazd
Pana Jezusa do Jerozolimy, o którym mówią wszyscy czterej Ewangeliści (
por. Mt 21, 1-10; Mk 11, 1-11; Łk 19, 29-40; J 12, 12-19), a także
rozważa Jego Mękę.
To właśnie w Niedzielę Palmową ma miejsce obrzęd poświęcenia
palm i uroczysta procesja do kościoła. Zwyczaj święcenia palm pojawił
się ok. VII w. na terenach dzisiejszej Francji. Z kolei procesja
wzięła swój początek z Ziemi Świętej. To właśnie Kościół w Jerozolimie
starał się jak najdokładniej "powtarzać" wydarzenia z życia Pana
Jezusa. W IV w. istniała już procesja z Betanii do Jerozolimy, co
poświadcza Egeria. Według jej wspomnień patriarcha wsiadał na oślicę
i wjeżdżał do Świętego Miasta, zaś zgromadzeni wierni, witając go
w radości i w uniesieniu, ścielili przed nim swoje płaszcze i palmy.
Następnie wszyscy udawali się do bazyliki Anastasis (Zmartwychwstania),
gdzie sprawowano uroczystą liturgię. Owa procesja rozpowszechniła
się w całym Kościele mniej więcej do XI w. W Rzymie szósta niedziela
Przygotowania Paschalnego była początkowo wyłącznie Niedzielą Męki
Pańskiej, kiedy to uroczyście śpiewano Pasję. Dopiero w IX w. do
liturgii rzymskiej wszedł jerozolimski zwyczaj procesji upamiętniającej
wjazd Pana Jezusa do Jerusalem. Obie tradycje szybko się połączyły,
dając liturgii Niedzieli Palmowej podwójny charakter (wjazd i Męka)
. Przy czym, w różnych Kościołach lokalnych owe procesje przyjmowały
rozmaite formy: biskup szedł piechotą lub jechał na osiołku, niesiono
ozdobiony palmami krzyż, księgę Ewangelii, a nawet i Najświętszy
Sakrament. Pierwszą udokumentowaną wzmiankę o procesji w Niedzielę
Palmową przekazuje nam Teodulf z Orleanu (+ 821). Niektóre też przekazy
zaświadczają, że tego dnia biskupom przysługiwało prawo uwalniania
więźniów (czyżby nawiązanie do gestu Piłata?).
Dzisiaj odnowiona liturgia zaleca, aby wierni w Niedzielę
Męki Pańskiej zgromadzili się przed kościołem (zaleca, nie nakazuje),
gdzie powinno odbyć się poświęcenie palm, odczytanie perykopy ewangelicznej
o wjeździe Pana Jezusa do Jerozolimy i uroczysta procesja do kościoła.
Podczas każdej Mszy św., zgodnie z wielowiekową tradycją czyta się
opis Męki Pańskiej (według relacji Mateusza, Marka lub Łukasza -
Ewangelię św. Jana odczytuje się w Wielki Piątek). W Polsce istniał
kiedyś zwyczaj, że kapłan idący na czele procesji trzykrotnie pukał
do zamkniętych drzwi kościoła, aż mu otworzono. Miało to symbolizować,
iż Męka Zbawiciela na krzyżu otwarła nam bramy nieba. Inne źródła
przekazują, że celebrans uderzał poświęconą palmą leżący na ziemi
w kościele krzyż, po czym unosił go do góry i śpiewał: "Witaj krzyżu,
nadziejo nasza!".
Niegdyś Niedzielę Palmową na naszych ziemiach nazywano
Kwietnią. W Krakowie (od XVI w.) urządzano uroczystą centralną procesję
do kościoła Mariackiego z figurką Pana Jezusa przymocowaną do osiołka.
Oto jak wspomina to Mikołaj Rey: "W Kwietnią kto bagniątka (bazi)
nie połknął, a będowego (dębowego) Chrystusa do miasta nie doprowadził,
to już dusznego zbawienia nie otrzymał (...). Uderzano się także
gałązkami palmowymi (wierzbowymi), by rozkwitająca, pulsująca życiem
wiosny witka udzieliła mocy, siły i nowej młodości". Zresztą do dnia
dzisiejszego najlepszym lekarstwem na wszelkie choroby gardła według
naszych dziadków jest właśnie bazia z poświęconej palmy, którą należy
połknąć. Owe poświęcone palmy zanoszą dziś wierni do domów i zawieszają
najczęściej pod krzyżem. Ma to z jednej strony przypominać zwycięstwo
Chrystusa, a z drugiej wypraszać Boże błogosławieństwo dla domowników.
Popiół zaś z tych palm w następnym roku zostanie poświęcony i użyty
w obrzędzie Środy Popielcowej.
Niedziela Palmowa, czyli Męki Pańskiej, wprowadza nas
coraz bardziej w nastrój Świąt Paschalnych. Kościół zachęca, aby
nie ograniczać się tylko do radosnego wymachiwania palmami i krzyku: "
Hosanna Synowi Dawidowemu!", ale wskazuje drogę jeszcze dalszą -
ku Wieczernikowi, gdzie "chleb z nieba zstąpił". Potem wprowadza
w ciemny ogród Getsemani, pozwala odczuć dramat Jezusa uwięzionego
i opuszczonego, daje zasmakować Jego cierpienie w pretorium Piłata
i odrzucenie przez człowieka. Wreszcie zachęca, aby pójść dalej,
aż na sam szczyt Golgoty i wytrwać do końca. Chrześcijanin nie może
obojętnie przejść wobec wiszącego na krzyżu Chrystusa, musi zostać
do końca, aż się wszystko wypełni... Musi potem pomóc zdjąć Go z
krzyża i mieć odwagę spojrzeć w oczy Matce trzymającej na rękach
ciało Syna, by na końcu wreszcie zatoczyć ciężki kamień na Grób.
A potem już tylko pozostaje mu czekać na tę Wielką Noc... To właśnie
daje nam Wielki Tydzień, rozpoczynający się Niedzielą Palmową. Wejdźmy
zatem uczciwie w Misterium naszego Pana Jezusa Chrystusa...
Policja w Kolonii, na zachodzie Niemiec, zatrzymała w niedzielę pięciu Francuzów i Belgijkę, którzy chcieli wspiąć się na słynną katedrę w tym mieście - podał portal sieci redakcji RND.
Siły bezpieczeństwa zostały poinformowane przez ochronę kościoła, która w nocy dzięki kamerom monitoringu zauważyła młodych wspinaczy z latarkami czołowymi.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.