Łódzka Orkiestra Filmowa pod dyrekcją Piotra Piątkowskiego, trzy chóry: Stowarzyszenia Śpiewaczego „Canto Alegre” w Łodzi, Społecznej Akademii Nauk i Towarzystwa Śpiewaczego „Lutnia” z Aleksandrowa Łódzkiego oraz Zespół Pieśni i Tańca „Łódź”, współtworzyli uroczysty koncert noworoczny, który odbył się 14 stycznia w łódzkiej katedrze. Podczas koncertu zostały wykonane arie ze słynnych oper i operetek m.in. Giuseppe Verdiego – „Traviata”, „Nabucco”; Georgesa Bizeta – „Carmen”; Gioacchino Rossiniego – „Cyrulik Sewilski”, a także najpiękniejsze walce Johanna Straussa.
Uczestnicy koncertu wysłuchali także polskich i zagranicznych kolęd oraz byli świadkami występu Zespołu Pieśni i Tańca „Łódź”, który na długości katedry zatańczył do poloneza Wojciecha Kilara z filmu „Pan Tadeusz”.
12 czerwca 2016 zapraszamy na uroczyste obchody 25 rocznicy wizyty Ojca Świętego Jana Pawła II w Bazylice Najświętszego Serca Jezusowego.
Dnia 8 czerwca 1991 r. Jan Paweł II uroczyście otworzył w Bazylice Najświętszego Serca Jezusowego w Warszawie II Polski Synod Plenarny. Było to historyczne wydarzenie nie tylko dla naszej parafii, ale i dla całego kościoła w Polsce.
16 grudnia 1981 r., od kul funkcjonariuszy plutonu specjalnego ZOMO zginęło dziewięciu górników kopalni „Wujek” w Katowicach. Strzały padły zaraz po tym, gdy górnicy wyparli napastników za bramę i wydawało się, że jest po walce.
Strajk w kopalni „Wujek” rozpoczął się 14 grudnia. Górnicy żądali odwołania stanu wojennego i uwolnienia Jana Ludwiczaka, szefa zakładowej „Solidarności”, który w nocy z 12 na 13 grudnia został zabrany przez milicję z mieszkania i internowany.
W kościele Zwiastowania Pańskiego w Rąbieniu odbył się trzeci koncert z cyklu koncertów: „Muzyczne spotkania przy rondzie”. Wydarzenie zgromadziło liczne grono miłośników muzyki, którzy mieli okazję wysłuchać wyjątkowego programu w wykonaniu artystów związanych z ziemią kaszubską.
Przed publicznością wystąpili Paweł Gruba, grający na bazunie koncertowej, oraz organista Gedymin Grubba. Pierwsza część koncertu wypełniona była fragmentami Koncertu a-moll Antonio Vivaldiego w opracowaniu organowym Jana Sebastiana Bacha. Utwór ten stanowi znakomity przykład barokowej transkrypcji i ukazuje przenikanie się stylów narodowych – włoskiej ekspresji i żywiołowości z niemiecką precyzją oraz intelektualną dyscypliną.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.