Reklama

Rodzina

Rodzina jest najważniejsza - narodziny dziecka zgłaszajcie online

Mimo ograniczeń, w wielu miejscach życie toczy się takim samym trybem jak dotąd. Każdego dnia na świat przychodzą dzieci, których narodzenie trzeba zgłosić. Rodzicu, nie musisz w tej sprawie wybierać się do urzędu – zostań w domu, zrób to online.

[ TEMATY ]

dziecko

ministerstwo

koronawirus

Materiał prasowy Ministerstwa Cyfryzacji

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Rodzice maluchów mają 21 dni od otrzymania karty urodzenia na to, aby zgłosić narodzenie nowego członka rodziny. To konieczne po to, by dziecku nadano numer PESEL, otrzymać odpis aktu urodzenia i zameldować syna lub córkę. Wszystkie te sprawy możesz załatwić w domowy zaciszu. Wystarczy komputer i krótka chwila.


Bezpieczna wizyta

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Robimy, tak jak obiecaliśmy – każdego dnia przybliżamy Wam kolejne e-usługi, czyli sprawy urzędowe, które można załatwić przez internet. Dziś – zgłoszenie narodzin dziecka.

Wiele urzędów w Polsce w ostatnich dniach zmienia organizację swojego działania. Zachęca do korzystania z e-administracji. W niektórych miastach, w związku z wprowadzonymi ograniczeniami, pewne usługi procedowane są tylko online. Należy do nich m.in. obowiązek zgłoszenia narodzin dziecka. Taki obowiązek istnieje. Dzięki internetowi nie musisz ryzykować – możesz go dopełnić nie wychodząc z domu. Oto jak to zrobić.

Początek jest zawsze taki sam – wizyta na www.GOV.pl. Znajdziecie tam wszystkie dostępne e-usługi, ich proste opisy i elektroniczne formularze, które wystarczy tylko wypełnić, podpisać i wysłać. Jak można je podpisać? Profilem zaufanym.

Jeśli go nie masz, sprawdź jak go założyć .

Profil zaufany założony, jesteście na www.GOV.pl . Co dalej?

Będąc na naszym portalu, zerknijcie w prawy górny róg strony. Znajdziecie tam wejście na konto Mój GOV. Kliknijcie i zalogujcie się profilem zaufanym. Po zalogowaniu wybierzcie e-usługę Zgłoszenie urodzenia dziecka.

Cały proces to tylko pięć prostych kroków.

Krok 1: Oświadczasz, że jesteś rodzicem.

Krok 2: Sprawdzasz poprawność swoich danych oraz wprowadzasz dane drugiego rodzica.

Krok 3: Uzupełniasz dane dziecka.

Reklama

Krok 4: Wybierasz adres zameldowania dziecka i sposób odbioru dokumentów.

Krok 5: Sprawdzasz wszystkie informacje we wniosku i podpisujesz go profilem zaufanym.

Gotowe!

W zgłoszeniu warto podać swój adres e-mail i numer telefonu – mogą się przydać gdyby kierownik Urzędu Stanu Cywilnego (USC) potrzebował wyjaśnień.

Podziel się cytatem

Reklama

Elektroniczne dokumenty

- Co ważne, nasza e-usługa umożliwia nie tylko zgłoszenie narodzin dziecka, ale i załatwienie kilku innych spraw – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Na podstawie elektronicznego zgłoszenia kierownik USC sporządza akt urodzenia oraz inne dokumenty – jeden bezpłatny odpis skrócony aktu urodzenia, powiadomienie o nadaniu numeru PESEL i – jeśli maluch został zameldowany – także zaświadczenie o zameldowaniu. Wszystkie te dokumenty rodzice mogą dostać drogą elektroniczną – dodaje szef MC.

Nasza e-usługa działa od 1 czerwca 2018 r. i z miesiąca na miesiąc jest coraz bardziej popularna. Dzięki niej, do dziś online zgłoszono narodziny ponad 81 tysięcy dzieci.

Przez najbliższy czas musimy zrobić wszystko, aby zapobiec szybkiemu rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce. Stąd szerokie działania rządu – takie jak zawieszenie zajęć w szkołach, przedszkolach, żłobkach i na uczelniach. Odwołanie imprez masowych. Jest to możliwe dzięki specustawie w sprawie przeciwdziałania koronawirusowi.

Wiele jednak zależy od Ciebie!

• Unikaj skupisk ludzkich, jeśli możesz – udaj się na pracę zdalną.

• Myj często ręce, nie dotykaj bez potrzeby twarzy.

Reklama

• Zwracaj uwagę innym na właściwe zachowania!

Wszystkie niezbędne i wiarygodne informacje można znaleźć na: gov.pl/koronawirus .

Jeśli masz objawy towarzyszące koronawirusowi, zadzwoń do najbliższej stacji sanitarno-epidemiologicznej lub na infolinię NFZ pod: 800 190 590.

2020-03-18 13:58

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Włochy: Zmarło 285 osób z koronawirusem, bilans wzrósł do 27 967

285 osób zakażonych koronawirusem zmarło we Włoszech w ciągu ostatniej doby - poinformowała w czwartek Obrona Cywilna. Łączny bilans zmarłych wzrósł do 27 967. Padł nowy rekord liczby wyleczonych jednego dnia - ponad 4600 osób.

Dobowa liczba zmarłych we Włoszech spadła w porównaniu z dniem poprzednim, gdy było ich ponad 320.

CZYTAJ DALEJ

Pogrzeb bez Mszy św. w czasie Triduum Paschalnego

[ TEMATY ]

duszpasterstwo

pogrzeb

Eliza Bartkiewicz/episkopat.pl

Nie wolno celebrować żadnej Mszy świętej żałobnej w Wielki Czwartek - przypomina liturgista ks. Tomasz Herc. Każdego roku pojawiają się pytania i wątpliwości dotyczące sprawowania obrzędów pogrzebowych w czasie Triduum Paschalnego i oktawie Wielkanocy.

Ks. Tomasz Herc przypomniał, że w Wielki Czwartek pogrzeb odbywa się normalnie ze śpiewem. Nie wolno jednak tego dnia celebrować żadnej Mszy Świętej żałobnej. W kościele sprawuje się liturgię słowa i obrzęd ostatniego pożegnania. Nie udziela się też uczestnikom pogrzebu Komunii świętej.

CZYTAJ DALEJ

8 lat temu zmarł ks. Jan Kaczkowski

2024-03-27 22:11

[ TEMATY ]

Ks. Jan Kaczkowski

Piotr Drzewiecki

Ks. dr Jan Kaczkowski

 Ks. dr Jan Kaczkowski

28 marca 2016 r. w wieku 38 lat zmarł ks. Jan Kaczkowski, charyzmatyczny duszpasterz, twórca Hospicjum św. o. Pio w Pucku, autor i współautor popularnych książek. Chorował na glejaka - nowotwór ośrodka układu nerwowego. Sam będąc chory, pokazywał, jak przeżywać chorobę i cierpienie - uczył pogody, humory i dystansu.

Ks. Jan Kaczkowski urodził się 19 lipca 1977 r. w Gdyni. Był bioetykiem, organizatorem i dyrektorem Puckiego Hospicjum pw. św. Ojca Pio. W ciągu dwóch lat wykryto u niego dwa nowotwory – najpierw nerki, którego udało się zaleczyć, a później glejaka mózgu czwartego stopnia. Po operacjach poddawany kolejnym chemioterapiom, nadal pracował na rzecz hospicjum i służy jego pacjentom. W BoskiejTV prowadził swój vlog „Smak Życia”.

Podziel się cytatem

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję